lördag 6 februari 2016

Instagram - nanookhundsson

Jag fortsätter att utforska sociala medier... Jag har skaffat ett Instagramkonto och det har jag aldrig haft förut så jag har fått lära mig hur det fungerar från början. Jag trodde inte alls att det var något jag skulle uppskatta men jag tycker faktiskt redan efter bara några dagar att det är väldigt roligt.

Vi har ju alla vissa uppfattningar om sig själv som person och det är lite roligt när man upptäcker att dessa kanske inte stämmer fullt ut utan upptäcker lite nya sidor hos sig själv. Jag har alltid tänkt på mig själv som en person som inte gillar uppmärksamhet, som inte vill synas. Men är det verkligen helt sant? Det undrar jag nu efter ett par dagar på Instagram. Jag har aldrig lagt ut bilder på mig själv på nätet men nu har jag faktiskt lagt ut några med mig och Nanook tillsammans, dock bilder där det inte är mitt utseende som är i fokus och vissa där man inte ens ser att det är jag... Jag tycker faktiskt det är väldigt trevligt när någon gillar de bilder jag lägger ut och när jag får följare! Så uppenbarligen tycker jag det är roligt att få uppmärksamhet/ uppskattning för de foton jag tar.

Man kan fråga sig vem som inte gillar uppskattning, men att jag skulle uppskatta denna uppmärksamhet (om än av några få) var inte helt självklart för mig. Men jag har på senare tid börjat intressera mig mer för foto och älskar att ta bilder på Nanook när vi är ute i skogarna på våra äventyr och då är det kanske också naturligt att det är roligt om någon annan tycker bilderna blir fina. Det är ju olika typer av uppmärksamhet tänker jag; uppmärksamhet för din person eller ditt utseende eller uppmärksamhet för något du har gjort och det är tydligen det senare som jag tycke rom.

Det roliga är att jag har flera följare som jag inte har en aning om vilka de är, människor från olika delar av världen som gillar mina bilder! Det är häftigt att få en "like" från en fransyska som har en bild på sitt konto med sig själv och en Malamute framför Eiffeltornet! Och få reda på att denna hund var en tik som hette Nanook och som nu finns i hundhimlen.. Det är lika spännande varje gång jag ser på telefonen att något har hänt på Instagram!

Kolla gärna in mitt konto, gilla någon bild eller skriv några ord!


Vi ses!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar