tisdag 2 augusti 2016

Lite saltvatten för omväxlings skull

Häromdagen åkte jag med Nanook till havet. Omväxling förnöjer; jösses vad skönt det var att ta sig ett salt dopp! 


Jag älskar verkligen att bada i saltvatten. Under min uppväxt var jag väldigt mycket ute på havet då mina föräldrar hade båt och min pappa älskade fiske- och båtlivet, det blev mest bad i havet. Nuförtiden är det tvärtom, jag badar nästan uteslutande i sjöar eftersom min sambo inte alls gillar havet och även för att det är närmast för oss att åka till en sjö, även om det inte skiljer så vansinnigt mycket. Jag har också hört förut att hundar och speciellt polarhundar inte bör bada i havet då det förstör deras päls men sedan har jag hört om flera som låter sina hundar bada och eftersom det inte är ofta så spelar det nog ingen roll. 

Hursomhelst tog jag mig till havet häromdagen, till en plats där jag inte varit på många år. När jag var barn så red jag på en ridskola inte så jättelångt från denna plats och på somrarna var jag på ridläger och då åkte vi varje dag och badade om vädret var okej. Då åkte vi ofta till denna plats kallad Lökeberg. Jag hade glömt hur fint det var där och hade för mig att det var längre att köra men det var bara 1,5 mil så nu blir det allt en tripp dit lite oftare! 


Jag och Nanook var helt ensamma på stranden! Härligt! Det finns en privat strand för de som bor i området där det är hundförbud men lite bortanför den är det naturstrand och tillåtet för hundar. 



Vi tog ett dopp i det vågiga, salta blå och sedan njöt vi av en fantastisk solnedgång! Solnedgångar vid havet är som godis för ögonen! 
 




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar