tisdag 26 juli 2016

Längesedan sist

Som rubriken lyder var det ju väldigt längesedan jag skrev något inlägg här på bloggen. Jag har inte haft så mycket att skriva om. Jag berättar gärna om nya platser som jag och Nanook besöker men jag undviker gärna att bloggen blir som en dagbok där jag bara skriver vad vi gör varje dag. Jag tycker inte att det är så intressant och eftersom vi den senaste tiden bara varit på platser som jag redan berättat om här i bloggen så har det inte riktigt funnits någon anledning att skriva något. Jag vill inte skriva bara för skrivandets skull och för att jag känner mig tvungen att uppdatera så ofta som möjligt utan vill gärna ha något att säga eller visa.

Livet har gått sin gilla gång sedan sist jag skrev, det har blivit fler härliga dagar i skogen, på våra små smultronställen som jag redan har berättat om. Nanook mår fortsatt bra, promenerar 2-2,5 timmar om dagen, simmar, går med viktmanschetter på bakbenen osv., allt för att få lite muskler i bakkroppen. Vi har även hunnit med att gå ett viltspår vilket han älskar men blir av alltför sällan då hon som lägger spåren för mig är så upptagen nu med eget företag osv. Kortison gör tydligen susen för hans rygg och det är jätteroligt att han mår så här bra, jag trodde faktiskt inte att han skulle bli så pass här bra igen! Jag är tacksam för varje dag!

Jag har läst en del intressant på sistone, så klart om hund :-) när jag har varit ledig så inom en inte alltför lång framtid hoppas jag, kommer jag att publicera inlägg med intressanta ämnen och frågeställningar.

Jag skrev ju för inte så längesedan ett inlägg om för- och nackdelar med kastrering av hanhund, ett inlägg om det ev. problemet med mer och mer maskulina hanhundar där jag var nyfiken på uppfödarnas kriterier när de väljer ut avelsdjur och även ett inlägg där jag ställde frågan huruvida malamuten generellt vore lämpad som läshund/ terapihund men TYVÄRR har jag inte fått några reaktioner/ kommentarer på detta fastän jag även publicerat inläggen på sidan Draghundsbloggar & hundbloggar på Facebook. Tråkigt eftersom jag är så nyfiken på dessa frågor och vill veta vad polarhundsägare och polarhundsuppfödare tycker om detta men det kanske inte finns några uppfödare som är inne på den facebook-sidan och läser och jag tror tyvärr inte speciellt många hittat till min blogg heller... Det vore intressant att veta hur olika uppfödare tänker inte minst med tanke på framtiden också, när man skall köpa hund igen. Då jag inför framtiden även sneglar på andra polara raser vore det även roligt att få åsikter om de andra polara rasernas generella lämplighet som läs/ terapihund så även ni som äger/ föder upp någon annan polar ras är mer än välkomna att kommentera!

Här kommer lite bilder från den senaste tiden!


Det har varit en kall sommar men de senaste dagarna har värmen kommit och med den underbara kvällar! Jag älskar kvällarna när dagarna är varma, jag vill aldrig gå in! :-) I bakgrunden syns månen och Bohus fästning.








Nanook spårar


Här letar han godis i vattnet. Enda sättet ibland att få honom att dricka, fånen dricker inte fastän han är törstig!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar