tisdag 3 maj 2016

En ny bekantskap och en ny kompis till Nanook

I söndags fick jag äntligen träffa tjejen som hade Nanooks mamma, Frida! Vi har pratat länge om att ses men igår blev det alltså av. Tyvärr hann jag aldrig träffa Nanooks mamma Luna innan hon lämnade oss, vilket jag gärna hade velat.  Istället fick jag nu träffa Fridas lilla flock med aussies 💜 Orca, Mella och Tex.  Nanook fick också en ny kompis,  Orca ☺ Han tyckte det var en söt och rolig tjej. Hon bara rullade på gräsmattan hela tiden och fick mig att tänka på när man var liten och rullade ner för grässlänten hemma i trädgården.  Det var kul! 😁


Vi promenerade på en plats där jag och Nanook inte varit förr så det var trevligt, det är alltid roligt att upptäcka nya promenadplatser. Något av det bästa jag vet är att ta Nanook,  en ryggsäck med fika och lite annat smått och gott och en karta och ge mig ut i skogen för att kolla in någon ny stig eller sjö... Svårt att göra det nu när han haft ont i ryggen och man måste planera promenaderna så de inte blir för långa. Så här fin var platsen där vi promenerade, liknar mossen i Kungälv där vi brukar gå.


Nu har våren kommit igång rejält också. Ja, blommor har funnits ett tag men det har varit så fruktansvärt kallt; i söndags var första gången i år som jag gick ut utan vinterjacka! Det var skönt med lite värme och vitt och fint är det ute med alla vitsippor!


Nanook var också riktigt pigg; vi gick en trekvart cirka och svansen var uppe hela tiden!

En annan rolig sak var att jag fick bekräftat av Frida att jag har en bild på Nanook som valp! Jag har ju fått tag i dem som har Nanooks två systrar och träffat den ena av dem och jag har även haft kontakt med killen som har hans ena bror och jag har frågat dem och även Frida om någon har bilder på kullen som valpar. TYVÄRR har Frida spillt te över den dator där hon hade alla valpbilder och inte kunnat rädda en enda bild! Hon som har Nanooks ena syster hade däremot två bilder som hon skickade till mig men eftersom Nanooks och hans två syrror är lika som bär så hade hon ingen aning om det verkligen var Nanook på bilderna eller Enya elelr Aska och jag vet absolut inte... Det är så tråkigt att inte ha någon bild på honom som liten! Men nu visade jag Frida bilderna och hon är säker på att det är Nanook på den ena bilden. Det är hennes bild som hon tog hemma hos sig innan valparna flyttade! Jag är så glad, nu vet jag hur Nanook såg ut som bebis! Och han var ju SÅ SÖT! Titta själva:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar