söndag 24 januari 2016

Sjukdomsuppdatering

I måndags var vi hos en väldigt duktig hudveterinär på Västra Djursjukhuset Anicura i Västra Frölunda, Robert Cikota. Vi har varit hos honom tidigare, då med inflammerade liggsår på armbågarna, men det var ett par år sedan nu. Hans besked angående såren Nanook får mellan tårna fram var precis som den förra hudveterinären vi var hos att det är ett belastningsproblem, att han går fel och belastar även den del av tassen där det finns päls. Tyvärr så sade han också att han kommer att få dras med detta, det kommer återkomma då och då och kommer inte försvinna helt. Däremot var det inflammerat och svullet nu så han fick Kortison i två veckor och så skall jag smörja två gånger om dagen med den kräm som jag fick utskriven av den andra veterinären. När jag skall till fysioterapeuten med honom om ett par veckor så skall Robert också titta på hans tassar igen.

När det gäller ryggen tycker jag fortfarande att han är mycket bättre. Så roligt! Josefine Klang har gjort susen! :-) Förra söndagen var vi ute och gick en långtur på en timme till ett vindskydd vid en sjö och sedan tillbaka igen och i dag gick vi samma promenad och han var hur pigg som helst, hela vägen!

Jag har ju lagt ut bilder innan från förra söndagen, det var en strålande dag. Så vackert! I dag var det däremot mulet men ändå vitt och fint. Det var mycket varmare idag, det skall vara plusgrader igen nu och regna nästa vecka! Jag hade hoppats på att snön kunde få ligga lite längre! Det är ju så fint och det blir ju mycket ljusare och trevligare! Jag borde verkligen flytta norröver!

Så här gött tycker Nanook det är med snö så han håller nog med om att vi borde dra norrut! :-)




1 kommentar: