onsdag 20 januari 2016

SNÖ SNÖ SNÖ!!! :-) :-) :-)


Natten till i måndags fick vi en massa snö. En massa snö för att vara Göteborgstrakten, de i norr skrattar nog åt att vi tycker 25-30 cm. är en massa snö! :-)

Jag och vovven är lika glada båda! Det kom snö för någon vecka sedan, sedan töade det tyvärr men lite snö fanns ändå kvar och i skogen ligger den ju alltid kvar längre så i söndags så var jag ute med Nanook i Vättlefjäll och gick. Det var SÅ vackert! Helt magiskt. En underbar dag med strålande sol och snön glittrade i solen! Jag tog massor av fina bilder. Stackars Nanook, han blir så trött på mig när han måste stanna hela tiden för att jag vill ta kort! Att stå fint är också jättejobbigt och tråkigt tycker han. Han är så rolig, stackarn ser riktigt deppig ut emellanåt, inte lätt att få till några bra bilder då. Han är igen linslus som gillar att posera direkt... :-)

Vi gick ca en timme, till ett vindskydd där vi pausade och fikade och sedan gick vi tillbaka igen samma väg och han var jättepigg hela vägen så det var riktigt roligt! Isen låg både på den stora Surtesjön och på småsjöarna runt omkring och snö på isen så det var en hel del folk ute och åkte skidor på sjöarna. Så mysigt!

Tänkte bara bjuda på lite bilder från i söndags. Jag gör ett annat inlägg med bilder från igår efter att det kommit mer snö.











Månen lyste så fint när vi gick hemåt, den syns inte så bra på bilden men skymtas i bakgrunden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar