måndag 22 februari 2016

Fotoredigering = riktigt skoj!

Jag har i dagarna upptäckt att det inte bara är roligt att ta foton utan också att redigera dem på olika sätt; mixa flera foton till en bild, använda olika filter på fotona osv. Angelica Skärberg med Kennel Polarjägarn och en blogg med samma namn:
http://kennelpolarjagarn.weebly.com/blogg publicerade så himla fina bilder på Facebook och Instagram och när jag frågade hur hon gör så tipsade hon mig om appen BlenderCamera som jag laddade ner och började leka med! Beroendeframkallande måste jag säga...! Jag lägger in lite bilder som jag har gjort.









Min första hund, Baffin! 

Baffin och Nanook, mina två älskade pojkar!
Min älskade Baffin med sitt typiska ansiktsuttryck! Det är precis så jag minns honom, med den minen! Min älskade clown som alltid hade ett stort leende på läpparna genom sitt alltför korta liv! Nanook var inte den glada typen när vi tog hand om honom som 1,5- åring, och  det glädjer mig verkligen att se att även han nuförtiden skrattar på bilderna! 
Så vackra båda två, var och en på sitt sätt!



Baffin som 8 veckors litet troll! En sådan söt bebis! Jag glömmer aldrig den dagen jag åkte tåg ca 70 mil norrut för att hämta hem honom! Jag glömmer heller aldrig den dagen då vi tog över Nanook som en osäker unghund som hade flyttat runt och behandlats som en trasa! Jag ångrar det inte ett ögonblick, jag är så glad att vi lät honom stanna hos oss!


Det här är inte gjort med Blenderacmera utan med en annan app som heter FotoRus,

Bilden ovan och de två nedan följande bilderna har jag fixat till med något som heter Photovisi, roligt det också!


Och denna är gjord med något som heter Photor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar