fredag 1 april 2016

En vecka i väntans tecken

Idag var det dags för CT  (skiktröntgen ). Jag fick träffa en annan veterinär igen,  alltså varken Gustav som jag hade bokat tid hos från början eller Sanna som hon heter som jag fick träffa istället i tisdags... Jag tycker Blå Stjärnan strular så nuförtiden. Jag trivs egentligen mycket bättre på Anicura Västra djursjukhuset. Nanook trivs också mycket bättre där,  han är avsevärt lugnare där och han älskar ju sin sjukgymnast så nu verkar han tro att vi ska träffa henne varje gång vi är där och börjar vråla (hans sätt att prata) med alla i receptionen så fort vi kommer innanför dörren! ! 😄 Men nu hade jag ju blivit rekommenderad att gå till Gustav på Blå Stjärnan... Så här i efterhand så kan jag nästan ångra att jag valde bort en tid på Västra som jag hade kunnat få för ett par veckor sedan, speciellt sedan en annan bekant istället rekommenderade denne Anders Furvik på Västra och sa att många med polarhundar går till honom...

Jag fick inget svar på röntgen idag utan de ska ringa nästa vecka. Jag sa till i receptionen när jag betalade att jag vill att Gustav ska titta på bilderna men jag ska ringa dem imorgon och vara tydlig med att jag vill att Gustav tar över helt härifrån och att jag inte vill att någon annan veterinär ringer eftersom jag vill prata direkt med Gustav om möjliga åtgärder och även vill att han opererar om det blir operation.

Det var gulliga djurvårdare /skötare idag åtminstone,  de hämtade iväg honom in bakom kulisserna i vaket tillstånd och kom tillbaka med honom sovande på en brits och då hade de bäddat in honom i en filt 😍 vilket jag aldrig varit med om förr.

Veterinären sa att röntgen gick bra och att de tog många bilder,  2000 st. Man kan enligt henne se att ett par diskar buktar lite men inte så markant men ortopeden får ju avgöra vad man ska göra åt det.  Frågan är vad man gör om det inte anses tillräckligt illa för att motivera en operation men jag får vänta nu och se vad de säger  helt enkelt.  Jag hatar att vänta!

Min kompis har också en period av väntan och ovisshet framför sig då hon var inne med sin tik idag och gjorde ultraljud på en knöl i ljumsken.  Det såg inte ut som en tumör på ultraljudet men de tog ändå prover på den så nu får hon vänta på svaret på dem...

Vi håller nu tummar,  tår och tassar för både lilla Diva och Nanook!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar