onsdag 29 juni 2016

Underbar dag i Svartedalen

Idag har jag och Nanook spenderat det mesta av dagen i det fina naturreservatet Svartedalen. Skogen där känns som en trollskog och det är rätt så avlägset så man känner sig lite som om man är i vildmarken. Det finns en stuga som kallas Bottenstugan där många vandrare pausar och därifrån går det flera uppmärkta leder så en av de gick vi. Vi har inte så fint sommarväder här nu men när man vandrar är det ju bara bra om det inte är för varmt. Inget regn idag så det var perfekt promenadväder, lite blåsigt bara men även lite soligt från och till. Nanook är så pigg nu så den här bloggen börjar likna vad tanken med den var från början; att skriva lite om olika platser där vi promenerar och lägga upp bilder från våra små vardagliga äventyr... :-)
Vi strosade i lugn takt, hade både fika och middag som jag fixade med trangiaköket med oss. Nanook åt sin frukost ute (födosök - en sådan himla bra och enkel aktivering, det tar 30 sekunder för mig att slänga ut maten men en kvart cirka för honom att leta upp allt) och jag hittade även en massa blåbär igen! Det kommer bli extremt mycket blåbär i år också! Jag plockade en stund men hade kunnat hålla på hela kvällen! När man hittar blåbär så blir man som Alfons Åberg: Nä, nu måste jag sluta och åka hem. Åh nej men titta vilka fina, jag skall bara ta dem också... och de där... och de där...! :-)



Här ligger han skönt i den mjuka mossan!


    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar