lördag 19 mars 2016

Nanook efter "olyckan" med den lösa hunden

Jag glömde skriva om hur det har gått med Nanook efter att den där lösa hunden skulle på honom... Jag var ju väldigt upprörd där jag låg på akuten och väntade på att de skulle spola såren och oroade mig för Nanook eftersom sambon ringde och sade att han haltade jättemycket. 

När jag var klar på akuten tittade jag på honom och han haltade men inte speciellt farligt. Jag tittade över hela honom flera gånger för att se att han inte blivit biten men hittade ingenting. Han fortsatte att halta lite några dagar men inte så farligt så vi avvaktade lite. Vi kom även på att han tidigare på kvällen innan hundangreppet hade halkat på golvet hemma. Sedan hittade jag också ett litet sår under foten, i kanten av trampdynan, som var väldigt ömt. Jag tror helt enkelt det var det såret och kanske någon sträckning eller så efter att han halkade som ställde till för nu har han varit normal flera dagar och jag är så lättad!

Nu skall vi snart ut i det fina soliga vädret igen, nu är våren här!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar